zondag 7 juli 2013

Man cave.

 
 
Goeiemiddag dames,
 
Aangestoken door dames die workshops volgen, kwam ik op 't idee om 'n mixed media boek aan te schaffen. Ik ben helemaal niet zo'n lezer, maar dit ging erin als koek. Wauw, wat staan daar leuke dingen in.O.a. dit "schilderijtje" gemaakt van alu folie.
Je begint met 'n aantal chipboard letters, die je op 'n stuk cardstock plakt.
Daarna doe je 'n dun laagje lijm op de letters. Vervolgens leg je er een stuk alu folie overheen.
Voorzichtig druk je de folie rondom de letters naar beneden en vouw je de randen om 't cardstock.
Met verschillende kleuren acryl verf bedek je het hele stuk folie. (sponsen)
Met 'n ietwat vochtig doekje poets je de letters weer schoon. Die bedek je dan met koper en brons kleurige acryl.'n Lijstje van cardstock in dezelfde metaalkleuren eromheen, metalen TH hoekjes en 'n slotje + sleutel maken 't geheel af.
Hij hangt op Chris' zijn kroegkamertje. Hij was 'n beetje aangestoken door m'n opruimactie en had z'n kamertje grondig opgeruimd. Ik vond, dat dat wel iets leuks verdiend had. Hij ook, want hij is er erg druk mee geweest.....
 
gr.Yvonne

2 opmerkingen:

  1. Joepie, mijn nieuwsgierigheid is weer helemaal bevredigd. Ik was toch echt wel razend benieuwd wat je nou aan het maken was van metaal. En leuk dat het geworden is! Wat een leuk idee zo. Hij is er vast mee in zijn nopjes.

    gr. Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!! Meestal als het wat stiller rond dat keldertje van Yvonne is, komt ze ons met iets verrassen. En inderdaad, weer een hele andere techniek. Ik vind hem erg leuk geworden. Ben benieuwd wat er nog meer uit dat boek tevoorschijn gaat komen.....

    Gr. GZ

    BeantwoordenVerwijderen