maandag 12 juli 2021

Diorama.



                                                                        

Ik zag op Pinterest diorama's langskomen en
vond dat zo leuk, dat ik er zelf eentje gemaakt heb.
In 'n glazen vaas heb ik wat stenen en 'n ring 
van piepschuim gelegd. Deze ring heb ik zwart
geverfd en met Flower Soft bestrooid/ geplakt.
Dat is in vele kleuren te koop en erg handig 
in gebruik.
Het water heb ik gemaakt met inkt, gelatine 
en gewoon kraanwater. De steiger en 't vlot heb ik
zelf gemaakt van stokjes.
De koeien. poppetjes en bomen heb ik 2e hands 
op de kop getikt.
't Water was wat lastig, maar uiteindelijk is
't goed gelukt.
Waarschijnlijk ga ik er nog eentje maken...

gr. Yvonne
 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk Yvonne. Ik had nog nooit van een diarama gehoord. Maar je hebt er echt werk van gemaakt. Ik zie maar 1 mannetje en volgens mij is die aan het vissen. Zit hij op een onbewoond eiland? Dit prikkelt mijn fantasie....
    Gr. Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf. Alie kan er wel een leuk verhaal bij bedenken. Ik voel een boekje aankomen..... :) Maar dat prutsen is aan jou wel besteed. Echt knap.
    Gr. GZ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, dat boek over die boer die een scheve schaats had gereden. Voor straf drogeerde zijn vrouw hem en bracht hem en een paar van hun koeien en kippen in een bootje naar een onbewoond eiland. Hij zou daar 20 jaar lang als een kluizenaar moeten leven en dan zou ze hem weer ophalen. Hij leefde van knollen en andere eetbare planten, en hij had melk en eieren en de vissen die hij soms ving. Het boek is nog niet klaar, want ik weet nog niet of ik zijn vrouw met een ander laat trouwen en hem in zijn sop gaar laat koken. Bedoelde je dat boekje Gerrittina?
      gr. Alie

      Verwijderen
  3. Haha geweldig!
    Dat ik ooit nog 'n bron van inspiratie zou kunnen zijn...
    En met je ogen is niets mis, want er zit idd. maar 1 poppetje op 't vlot.

    gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen